کپی خور موقت پی اس پی 3000 CFW 5.03 GEN-C

مقدمه: در سال گذشته  با عرضه پی اس پی 3000 به بازار که در شروع با فریمور 4.20 وارد میدان شد و همچنین در آن روز ها با آمدن پی اس پی های 2000 جدید که با مادربورد های تغییر یافته ای به نام TA-088v3 که در برابر روش پاندورا مقاوم شده بودند، همه اینها با خداحافظی چند ماه قبل از آن  هکر معروف و افسانه ای این کنسول دراک آلکس، کافی بود تا خیلی ها با بدبینی به هک شدن مجدد این محصولات چندان امیدوار نباشند. 😐

شاید کمتر کسی فکر می کرد که روزی یک بچه مثبت با نام مستعار davee.x با پیدا کردن حفره ای در یکی از فریمور های سونی (5.03)  بتواند برنامه ای را بنویسد که به وسیله اجرای HEN درفریمور 5.03 بتواند راه را برای اجرای برنامه ها و فایل های ایزو بازی ها در این پی اس پی ها هموار کند. روش HEN که در حال حاضر نسخه 2 آن منتشر شده اگرچه رویکردی شگرف در اجرای بازی ها در پی اس پی به شمار می رود  ولی همچنان از ضعف های بسیاری در رنج است! نیاز به روشن و یا اماده به کار بودن همیشگی دستگاه (استندبای) برای پایداری آن، (که باعث شده به این روش کپی موقت هم گفته شود ) همچنین کارآمد نبودن روش های مانند پاندورا برای احیای دستگاه در صورت به روز رسانی به فریمور های بالاتر از 5.03 و یا نجات دستگاه از بریک های احتمالی از نکات منفی این روش در مقابل هک های دراک آلکس مرحوم است 😦 …  همیشه بعد از خاموش کردن احتمالی و یا خارج کردن باطری از دستگاه شما مجبور خواهید بود دوباره دستگاه را هک کنید… که البته زیاد زمانبر نخواهد بود!

نتیجه گیری: هرگز و هرگز فریمور 5.03 طلایی خودتان را به فریمور های بالاتر آپدیت نکنید! که فعلا راه برگشت ندارید،  زیاد سر به سر پی اس پی خودتان نگذارید .. . برای نمونه بهتر است بی خیال نصب پوسته (تم) های فلش  شوید. از دستکاری در فلش صفر دستگاه خوداری کنید… هرگز سعی نکنید که فریمور های سفارشی شده مخصوص پی اس پی 1000 و 2000 مادربورد قدیم (هک دائم) را روی اینها امتحان کنید که خطر دارد حسن!

با خواندن مقدمه حتما متوجه این نکته شده اید که برای شروع و اجرای  HEN حتما  به فریمور 5.03 نیاز خواهیم داشت! اگر پایین تر از این فریمور دارید که باز هم مشکلی نیست اما با فریمور های بالای 5.03 در حال حاضر امکان هک در برای پی اس پی های  2000 با مادربورد جدید TA-088v3 و پی اس پی 3000 وجود ندارد.

…………………………………………………………………………………………………………………………

  • 1. فریمور دستگاه من باید 5.03 باشه!

برای آگاهی از ورژن فریمور به مسیر Settings> System Set> System Information بروید.

با توجه به مسیر گفته شده در عکس بالا  از فریمور فعلی دستگاه آگاه شوید… اگر پایین تر از 5.03 هست،  فریمور زیر را دانلود کنید، چنانکه خود 5.03 بود به مرحله 2 بروید و اگر بالاتر از 5.03 بود فعلا کاری نمی شود کرد.این 1000 بار! 😉

PSP_503_FW_UPDATE

گذر واژه برای دانلود:    www.dotsis.com

حجم: 25.82 مگابایت

و پس از خارج کردن آن از حالت فشرده و اتصال کابل رایانه به پی اس پی و انتقال فایل  EBOOT.PBP به مسیر /PSP/GAME/UPDATE/ در کارت حافظه (مموری کارت) اتصال کابل را قطع کنید سپس به Game > Memory Stick بروید …  حالا می توانید PSP firmware version 5.03 را ببینید، منتظر چه هستید دکمه x را فشار دهید و مراحل نصب را دنبال کنید… (پس باید پوشه دانلود شده را پس ازخارج کردن از حالت فشرده  به UPDATE تغییر نام بدهید)

توجه داشته باشید که شما حداقل به 78% شارژ باطری برای شروع اینکار نیاز خواهید داشت… لطفا دست به کار های عجیب مانند خارج کردن باطری و مموری کارت در هنگام به روز رسانی فریمور نزنید! 🙂  و در آخر با زدن دکمه x دستگاه را ری استار کنید.

…………………………………………………………………………………………………………………………


  • 2. تخم مرغ دوست داشتی را نیمرو کنیم! نصب ChickHENR2

همانطور که پیشتر گفتیم برای اجرای ایزو بازی ها از روی کارت حافظه نیاز به پیش نیازی به نام ChickHEN داریم… ! مراحل نصب ساده است…  چند عکس را به همراه فایلی در کارت حافظه رونوشت (کپی) می کنیم و سعی میکنیم که آنها را ببینیم…. همین!  اما قبل از همه چیز همین حالا یکبار مموری کارت  را با رفتن به مسیر Settings >System Settings >Format Memory Stick در پی اس پی  فرمت کنید. توصیه می شود یکبار هم تمام تنظیمات دستگاه را با مراجعه به  Settings >System Settings >Restore Default Settings به حالت پیش فرض (کارخانه ای ) تنظیم کنید. حالا فایل زیر را دانلود کنید:

.

حجم: 167 کلیوبایت

و پس از خارج کردن آن از حالت فشرده و اتصال کابل رایانه به پی اس پی ، فایل h.bin که درون   ChickHENR2 دانلود شده است را در ریشه اصلی کارت حافظه رونوشت کنید.

ریشه اصلی همان جایی هست که ویدئو ، موزیک و... قرار دارند

در ChickHENR2 دوپوشه با نام های PHAT وSLIM  داریم ، برای پی اس پی 2000 و 3000 محتویات داخلSLIM  را به پوشه PICTURE واقع در ریشه اصلی مموری کارت پی اس پی منتقل می کنیم. (عکس ها گویاست)

سپس اتصال کابل را قطع کنید و به Photo > Memory Stick بروید….حالا وارد  ChickHEN  شوید ناگهان تصویر در هم ریخته می شود و یک لحظه تصویر کل صفحه سبز رنگ می شود و دستگاه بعد از مکث کوتاهی خاموش و روشن می شود. (اگر صدای تق داد و خاموش شد یکجای کار می لنگد) حالا به مسیر زیر بروید:

Settings > System Settings > System information

باید در خط اول عبارت 5.03 ChickHEN R2 را ببینید.

«خوب تا وقتی پی اس پی شما روشن و یا آماده به کار است هیچ مشکلی نیست…. اما چنانکه آن را خاموش و یا باطری را از دستگاه خارج کنید دوباره باید تخم مرغ را نیمرو کنید! و یک قدم باقی مانده را طی کنید. «

…………………………………………………………………………………………………………………………

  • 3. یک قدم تا رستگاری!  نفوذ به قلب فریمور

برای این بخش دو روش را در اختیار داریم نصب CFWEnabler  که در حال حاضر آخرین نسخه آن 3.70 می باشد و دیگری کار تیم  GEN که CFW 5.03 GEN-C آخرین دست پخت این گروه برای ما هست.

در ادامه ما نصب CFW 5.03 GEN-C را آموزش خواهیم داد.

پس از موفقیت  CFW 5.03 GEN-B این تیم تصمیم به یک به روز رسانی جدید گرفت که به شما اجازه می دهد تا بیشتر به بازی آخرین (جدیدترین) بازی های پی اس پی بدون ارتقا به آخرین فریمور  (سیستم عامل ) بپردازید.

به عبارت ساده تر: شما با نصب CFW 5.03 GEN-C می توانید تمام بازی های که به فریمور 6.10 (که هنوز هک نشده) نیاز دارند را بدون نیاز به تغییر در Eboot بازی (پچ کردن بازی یکی دیگر از روش ها بود) انجام دهید!

پس از به روز رسانی فریمور اصلی به 5.03 (فقط برای یکبار در اولین مرتبه ) و اطمینان از نصب ChickHEN R2 (هر باز پس از خاموش شدن و یا خارج کردن باطری پی اس پی) نوبت به نصب CFW 5.03 GEN-C می رسد. برای شروع فایل زیر را دانلود کنید:

gen-c-final-realease_1260916940

حجم:341 کیلوبایت

و پس از خارج کردن آن از حالت فشرده و اتصال کابل رایانه به پی اس پی، پوشه GEN-C  را به مسیر /PSP/GAME/ در کارت حافظه (مموری کارت) پی اس پی منتقل کنید

سپس اتصال کابل را قطع کنید و به Game > Memory Stick بروید …

حالا می توانید با زدن دکمه x برنامه را اجرا کنید. دوباره دکمه x برای تائید شروع نصب برنامه و در آخر هم دوباره همان! 🙂 خوب حالا خوکار به محیط اصلی پی اس پی XMB هدایت می شوید.

تنها کاری که باید انجام دهید ساخت یک پوشه و نام گذاری آن به ISO در ریشه اصلی مموری کارت هست…. حالا با منتقل کردن فایل های ایزو بازی ها به این فولدر می توانید انها را در پی اس پی اجرا کنید.

آموزش مرتبط:

اجرای بازی های جدید در پی اس پی

*این نوشتار به روز رسانی خواهد شد.

  1. مصطفی
    سپتامبر 13, 2010 در 1:07 ق.ظ.

    ?/???????

  2. omid
    سپتامبر 11, 2010 در 2:57 ب.ظ.

    با سلام و خسته نباشید
    من psp 3000 کپی خور دائم بود وقتی این اپدیتا نصب کردم iso از بین رفت و حالا تو قسمت ChickHEN هیچ اتفاقی نمی افته و فقط psp خاموش میشه همه این برنامه های و کارهایی که دوستان هم گفته بودن انجام دادم فایده ای نداشت لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    • سپتامبر 12, 2010 در 10:31 ب.ظ.

      سلام…. پرسش شما گنگ هست! اخه برادر ما پی اس پی 3000 کپی خور دائم نداریم! (حداقل تا این لحظه)
      شما بفرمائید دقیقا فریمور قبلی تان قبل از آپدیت چه بود؟

  3. احمد
    سپتامبر 8, 2010 در 10:32 ق.ظ.

    روی عکس اول توقف کنید

  4. احمد
    سپتامبر 8, 2010 در 10:29 ق.ظ.

    من برای صدای ((تق)) یه راه حل پیدا کردم
    اول یکی دو بار تم دستکاه رو عوض کنید ((نم هایی که خودتون رو دستگاه ریختید. من با تم اورجینال سعی کردم نشد))بعد وارد پوشه عکس ها بشید و هیچ حرکتی نکنین. همین که وارد پوشه شدید روی عکس او توقف کنید و اصلا هیچی نزنید
    برای من که 3000 دارم ای روش حداکثر با بار دوم جواب میده

    • سپتامبر 8, 2010 در 3:10 ب.ظ.

      یکی از راه های خوب اینه که زمان اجرای chickhen هیچ نرم افزاری توی psp/game نداشته باشی.ترجیها بعد از فرمت کردن مموری این کارو بکن.

    • سپتامبر 9, 2010 در 10:01 ب.ظ.

      سلام…حسین جان همون روش white که لینک دانلود اون چند تا کامنت پایین تر هست 100% جواب میده.
      باز برخی روش های تجربی هم وجود داره…. که شما اشاره کردید.

  5. amir
    سپتامبر 5, 2010 در 6:32 ب.ظ.

    mamnoonam hal shod

  6. سپتامبر 3, 2010 در 11:30 ب.ظ.

    برای حل مشکلات مربوط به اجرای ChickHEN می توانید از فایل زیر استفاده نمائید.
    http://www.4shared.com/file/eCcsHQ9I/white.html
    محتوای فایل را در ریشه اصلی مموری کارت رونوشت (کپی) کنید.
    *این روش برای کسانی که مشکل خاموش شدن پی اس پی (صدای تق! ) را دارند بسیار کارآمد است.

  7. سپتامبر 3, 2010 در 12:43 ق.ظ.

    salam man pspimo vaghti miram ro chiken ke safe beham berize tegh seda mide ba koli zor jen c ro mizanam ma maghti miram sistem mizane 5.00 m33 moshkel chiye\

    • سپتامبر 3, 2010 در 4:33 ب.ظ.

      توجه psp 3000 فقط باید با فرم ویر 5.03 باشه اگه پایینتره باید اپگرید کنی اگه بالاتره باید umd بگیری چون هک نشده.پس قدم اول اپدیت به 5.03 است

  8. amir
    آگوست 31, 2010 در 4:51 ق.ظ.

    salam, agha in sedaye tagh mide bad khamoosh mishe, goftin age injuri she yejaye kar milange vali man hameye marahell ro dorost anjam daddm joone harki doost dari begu bayad chikar konam?

    • amir
      سپتامبر 2, 2010 در 5:34 ب.ظ.

      ye javab be man midadin rahe duri nemirafta

    • سپتامبر 3, 2010 در 4:27 ب.ظ.

      بهترین کار در موقعی که دستگاه با صدای تق خاموش میشه این:
      باتری رو در بیار بعد از دو سه دقیقه بذار حداکثر بعد از سه بار دستگاه هک میشه
      chikenهای دیگه ای دانلود کن که معمولا عکس تخم مرغ دارن و تعداد عکسها 7 یا 12 یا 5عدد.

  9. shahid mahdi
    آگوست 28, 2010 در 4:03 ق.ظ.

    agha man pspomo ba in ke shoma dadin kopikhor kardam ama baziaii mesle worms open war far 2 ke ghadimian dge kar nemidan chikar bayad bokonam?!

  10. احمد
    آگوست 27, 2010 در 9:12 ب.ظ.

    سلام خسته نباشید آقا حسین من در اجرای چند تا بازی مشکل داشتم و توی ایمیل سفارش بازی هم ازتون پرسیدم که جواب دادید باید به GEN-c آپدیت کنم
    من این کار رو مطابق تمام مراحلی که اینجا گفتید انجام دادم اما در آخر کار فریمور من همون 5.03 m33-6 میشه که قبلا هم وقتی با CFW Enabler کپی خور میکردم همین بود
    مشکل کجاست؟ از restore factory setting و format memory هم استفاده کردم فرقی نکرد.

  11. امیرحسن
    آگوست 25, 2010 در 8:00 ب.ظ.

    سلام من آپدیت کردم و فایل ISOرا هم ساختم اما وقتی بازی ها را می خواهم کپی کنم error میده

    • Hosein
      سپتامبر 8, 2010 در 3:03 ب.ظ.

      امیر حسین بعد از نصب genc دکمه select رو بزن و umd iso mode رو رو حالت m33 یا sony یا oe قرار بده.

  12. آگوست 24, 2010 در 1:24 ب.ظ.

    با سلام واقعا ممنونم من کپی خور psp پاک شده بود واینو زدم کار کردن ممنونم
    در ضمن قابل توجه دوستان به جای داناود فایل بالا من نوع کامل را دارم که فقط لازم است در ریشه اصلی کپی کنید با تشکر از مدیر سایت ودوستان

  13. مجید
    آگوست 17, 2010 در 1:43 ق.ظ.

    سلام من ChickHENR2 نصب کردم ولی فایل CFW 5.03 GEN-C که واسه دانلود بود رو هم دانلود کردم اما وقتی کپی میکنم تو گیم نیست که اجرا کنم

  14. سینا قربانی
    آگوست 8, 2010 در 7:12 ب.ظ.

    من پی اس پس 3003 با فریمور 5.03 ام اچ یو دارم که با cfw 3.60 کپی خور موقت است. چطور می تونم اونو تبدیل به gen-c full 5.03 تبدیل کنم؟
    پاسخ:
    سلام…. بعد از انتقال فایل gen-c به پی اس پی انو اجرا کنید همین. جایگزین قبلی میشه….

  15. عرفان
    آگوست 2, 2010 در 4:09 ب.ظ.

    یه سایت معرفی کن که بازی های روز پی اس پی رو واسه دانلود داشه باشه .البته رایگان.
    اقا فرشیید گفتن از شما بپرسم.این روش واسهslim2000 جواب می ده

  16. عرفان
    آگوست 2, 2010 در 3:55 ب.ظ.

    عکس تخم مرغی وجودنداشت.چند تا عکس رنگی (ابی -قرمزو….)بود.مشکلی نداره.چون تا چند وقت پیش اینا نبود

  17. یه بد بخت
    ژوئیه 26, 2010 در 12:38 ق.ظ.

    بازم مشکل حل نشد
    مشکل 2تا شد
    1-هر کاری که میکنم تق صدا میده و ریست میشه( ChickHEN اجرا نمیشه )
    2-مشکل قبلی هم پا برجاست
    راستی یه چیز دیگه موقع نصب Prometheus منو هاش تار و مات نا خوانا هست اگه میشه بگین چیکا کنم که نصب شه مثل(یه بار بالا X بزن بعد یه بار پایین)

    • آگوست 30, 2010 در 8:26 ب.ظ.

      فولدر چیکن هنو از اینجا دانلود نکن منم مشکله تو رو داشتم از گوگل سرچ کردم.عکسای چیکن هنت باید عکسه تخم مرغ باشه

  18. sepehr
    ژوئیه 25, 2010 در 2:53 ب.ظ.

    سلام مو ورژن دستگام 5.03 gen-c full میخوام tekken 6 اجرا کنم بعد از لوگو پی اس پی
    صفحه سیاه میشه و خاموش وقتی روشن میکنم کپی خور پریده و دوباره که gen رو نصب میکنم
    همین جور میشه
    مشکل کجاست؟؟
    پاسخ:
    سلام….
    از برنامه Prometheus استفاده کنید. (با تشکر از فرشید)

  19. یه بد بخت
    ژوئیه 25, 2010 در 1:04 ق.ظ.

    سلام
    من یک psp 3003 فریمور 5.01 خریدم خودم با 5.03 gen c کپی خورش کردم الان هر وقت میرم قسمت photo به طور خودکار ChickHEN اجرا میشه و صفحه سبز میشه من با این تفاسیر چیکا کنم تا عکس یا فیلما رو تو psp ببینم یعنی دیدن عکسو فیلم تو psp فرت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    سلام…. مبارکه! اما برای حل مشکل :
    عکس ها را به پوشه ChickHEN در همان جا منتقل کنید و پس از ورود به قسمت photo وارد آن نشوید. (مگر برای کپی خور کردن دوباره)
    برای فیلم ها هم که دیگه مشکلی نیست و ربطی به این موضوع نداره…

  20. farshid
    ژوئیه 24, 2010 در 10:49 ب.ظ.

    سلام حسین چرا توی این بخش پلاگین sedna رو نذاشتی؟ با این پلاگین میتونه هم psp رو ری استارت کنه و هم میتونه به صورت نرم افزاری psp رو استند بای کنه.
    پاسخ:
    سلام…فرشید عزیز.
    والا من خودم پی اس پی 3000 ندارم و این آموزش رو هم با آزمایش فریمور 5.03 در پی اس پی خودم (که کپی خور دائم هست ) نوشتم
    سعی می کنم مطلب رو به روز رسانی و این پلاگین +مطالب مفید دیگر در مورد پی اس پی 3000 را به آن اضافه کنم.
    خیلی ممنون. 😉

  21. ژوئیه 24, 2010 در 9:47 ب.ظ.

    ali :

    در مرحله ی 2 حتما باید psp رو فرمت کرد؟

    شما نباید از این فریمور استفاده کنید! (پاسخ ها در زیر پرسش ها قرار می گیرند و نه در بالای آن)

  22. ali
    ژوئیه 24, 2010 در 12:56 ب.ظ.

    در مرحله ی 2 حتما باید psp رو فرمت کرد؟

  23. ژوئیه 17, 2010 در 7:13 ب.ظ.

    salam in ferimor ta ky javab mede?
    پاسخ:
    فعلا که در اجرای جدیدترین بازی ها مشکلی ندارند…. اما در صورت ارائه فریمور جدیدتری انرا در سایت قرار می دهم.

  24. sina
    ژوئیه 17, 2010 در 3:56 ب.ظ.

    خیلی خیلی خیلی خیلی ممنونم.من تو شهرستانم.پی اس پی از هک دا اومد نمیدونستم چیکارش کنم.تا این این مطلبو تو سایت عالیتون دیدم و تونشتم باز هکش کنم.واقعا ممنونم.کارتون درسته.به امید موفقیت بیشتر شما
    پاسخ:
    خوشحالم که مطلب برایتان مفید بوده….

  25. farshid
    ژوئیه 16, 2010 در 7:28 ب.ظ.

    سلام حسین قبلا فعال تر بودی سریع به سوالها پاسخ میدادی و هر هفته 2 یا 3 بار سایتت رو آپدیت میکردی؟
    با تشکر از شما به خاطر سایت خوبت
    پاسخ:
    سلام…فرشید جان
    بله حرف شما درسته ، اما قبلا هم وبلاگ در نهایت هفته ای یکبار آپدیت می شد!
    بالاخره مشکلات کار و زندگی هست…. حالا باز خوبه چند ماه پیش قصد فروش پی اس پی ام رو داشتم…که البته منصرف شدم .

  1. سپتامبر 5, 2010 در 11:25 ب.ظ.
  2. آگوست 21, 2010 در 1:05 ق.ظ.
  3. ژوئیه 12, 2010 در 11:33 ب.ظ.
  4. ژوئیه 12, 2010 در 11:23 ب.ظ.

بیان دیدگاه