خانه > PSP Slim, آموزشی > راهنمای خرید مموری کارت سونی

راهنمای خرید مموری کارت سونی

مموری کارت , مموری کارد , کارت حافظه , مموری استیک و یاMemory Stick

نوشتن درباره راهنمای خرید مموری کارت برای پی اس پی در جایی که بیش از 98 درصد آن تقلبی FAKE است به نظر کمی مضحک است! اما این واقیعت بازار ایران هست…

معمولا اولین کار بعد از خریدPSP انتخاب مموری کارت می باشد. توجه داشته باشید که تا این لحظه آخرین ساپورت پی اس پی برای مموری کارت 8 گیگ می باشد. اگر چه زمزمه های نیز در باره مموری کارت های 16 گیگی نیز به گوش می رسد! مموری کارت های سازگار با پی اس پی از نوع Pro Duo است.

در حال حاضر معمولا خریداران رم های 4 و 8 گیگابایتی را انتخاب می کنند. توصیه ما هم فعلا همین ظرفیت ها می باشد(با توجه به هزینه و گنجایش)

محدود قیمت: (هشدار قیمت ها به هیچ عنوان ثابت نیستند!)

16G

8G

4G

2G

1G

نوع رم

142800

72500

38000

23000

16400

اصل

Genuine

n/a

n/a

n/a

n/a n/a

تقلبی

FAKE

توجه: قیمت ها در تاریخ آذر ماه 1387 از طریق تماس با شرکت ایران رهجو به روز رسانی شد.

مموری کارت فقط با گاراتی ایران رهجو

مموری کارت فقط با گاراتی ایران رهجو

یک تجربه:

با شرکت ایران رهجو نماینده محصولات سونی در ایران تماس گرفتیم اپراتور ضمن بیان قیمت های جدول بالا برای مموری کارت های اصل و با ضمانت 5 ساله تعویض شرکت ایران رهجو آدرس زیر را برای خرید به ما معرفی کرد:

تهران بلوار میرداماد مجتمع کامپیوتر پایتخت طبقه اول شماره 119

توصیه اول: شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش سونی با خیال بهتر و البته با قیمت های بالاتر مموری کارت خود را با گارانتی تهیه کنید. معمولا 2 الی 3 برابر بیشتر از یک مموری کارت تقلبی FAKE باید بپردازید.

آیا شما یک مموری کارت اصل (ساپورت Magic Gate ) را خریداری کرده اید؟

1. در محیط XMB (منوی اصلی پی اس پی) دکمه مثلث را بزنید. و گزینه Infomation را انتخاب کنید. در مقابل Magic Gate چه می بینید ! Unknown ناشناخته (تقلبی) یا Support پشتیبانی (اصل)

2.ظرفیت ها در مموری کارت های اصل Genuine و تقلبی FAKE متفاوت است!

16G

8G

4G

2G

1G

نوع رم

7687MB

7763MB

3839MB

1910MB

1909MB

956MB

اصل

Genuine

7839MB

7727MB

3876MB

1959MB

1949MB

1937MB

969MB

1956MB

تقلبی

FAKE

3. سرعت انتقال فایل در در مموری کارت های اصل Genuine برابر با 80Mbps می باشد. این مقدار در مموری کارت های تقلبی FAKE به مراتب کمتر است.

رم 2 گیگ سونی اصل

4. در بسته بندی مموری کارت به رنگ ها خوب نگاه کنید! همچنین کیفیت چاپ بروی مموری کارت ها در تقلبی پایین است.

16G

8G

4G

2G

1G

نوع رم

قرمز

آبی ارغوانی

سبز روشن

آبی روشن

اصل

Genuine

آبی

آبی روشن

آبی روشن

آبی روشن

تقلبی

FAKE

توصیه دوم: چنانکه به شانش خود امیدوار هستید به یکی از فروشگاهای سطح شهر مراجعه و یک مموری کارت (حداقل تقلبی درجه1) بگیرید. معمولا فروشنده به شما اطمینان می دهد یک محصول اصلی به شما می فروشد!! که شما به همان قول مهلت تعویض در برابر معیوب بودن رضایت دهید! و در حداقل زمان یکبار مموری کارت را با رایانه خود فرمت کنید.سپس با مراجعه به Settings > Format Memory Stick فرمت کنید. و فایل های بازی و آهنگ و … را تا ظرفیت ممکن به آن انتقال دهید. حالا بازی اجرا کنید و فایل های مختلف را باز کنید. ایا متوجه ایرادی می شوید؟

بله > 2 پا هم قرض! و سریعا به فروشنده محترم مراجعه کنید.

خیر > امیدوار باشید همیشه همینطور باشد!

«در آینده این مقاله تکمیل تر و مطالب جدید دیگری به آن اضافه می شود. تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید! هر گونه استفاده از مطالب و کپی به شرط درج منبع PSP Center آزاد می باشد.»

  1. ashkan
    سپتامبر 11, 2010 در 6:37 ب.ظ.

    سلام
    مموری 16 گیگ اصل با گارانتی ایران رهجو رو پی اس پی فت مشکلی نداره ؟!

    • سپتامبر 12, 2010 در 10:26 ب.ظ.

      نه….. اصلی مشکلی نداره…. ولی همون 8 گیگ رو بخر…می خوای چیکار! 😐

  2. وحید
    جون 8, 2010 در 8:11 ق.ظ.

    سلام به همه دوستان من الان با شرکت ایران رحجو تماس گرفتم وقیمت رم8 گیگ را 28 هزار تومان گفت در تاریخ 1389.3.18

  3. aref
    مارس 30, 2010 در 1:28 ق.ظ.

    با سلام دوباره

    گارانتی ایران رهجو چگونه اس ایا در داخل مموری کارت برگه ی گارانتی وجود دارد یا چیز دیگری از کجا بفهمیم رهجو است
    پاسخ:
    سلام…. برگه گارانتی نداره اما لیبل مخصوص خودشو داره….

  4. aref
    مارس 27, 2010 در 6:31 ب.ظ.

    با سلام

    من مموری 8 گیگ خریدم به قیمت 41 هزارتومان و در قسمت مجیک گیت نوشتهsupportedولی شما نوشته ایدSupportابا منظورتان همین است یا باید می نوشدSupport از نظر سرعت هم بسیار راضی هستم

    در یک جایی مموری 8گیگ رو میده 24 هزارتومان با همبن جعبه با کمی تفاوت با جعبه 8گیگ من به نظر شما امکان دارد یک مموری اصل به این قیمت
    پاسخ:
    سلام…. بله منظور همان هست!
    نکته مهم این است که کارت حافظه خرید داری شده باید با گارانتی شرکت ایران رهجو باشد.
    مبارکه…. 🙂

  5. فوریه 12, 2010 در 4:57 ب.ظ.

    psp hack mikonam….bazi mirizam ro ramam..bazia miad bazi mikonam…bad chand saate mizaram stand by baz miram sorage bazia mibinam nevehste no game dar hale ke hack kardam..bad miram ram format mikonam dobare mirizam miad bazia…vali dobare dastan be hamin menvale ke chand saate mizaram dar halate khab mipache va mire minevese no game..barnameye hast baraye fix kardan memory card?ya vojod nadare va dige bayad memory bendazim dor? mamnon

    • Emadcs
      فوریه 13, 2010 در 12:03 ب.ظ.

      سلام
      اول به خواهش مدیر سایت ، آقا حسین ، لطف کن فارسی تایپ کن
      خوب حالا می رسیم به مشکلت
      این مهمه که مدل دستگات چیه و اینکه چه جوری هکش می کنی و Frame ware دستگات چی هست
      پاسخ:
      سلام…. من چیکاره بیدم! 🙂

  6. حسام
    ژانویه 20, 2010 در 9:05 ق.ظ.

    سلام من امروز قیمت کردم قیمت رم در روز 30دی 88
    قیمت از ایران رهجو رم 4گیگ 25هزار 8 35هزار 16 60هزار 32 92 هزار

  7. reza
    اکتبر 10, 2009 در 11:18 ب.ظ.

    سلام من یه رم 8GB دارم و به قیمت 40000 تومان و به ظرفیت 7.49 و یک ماهه گرفتم وقتی که آهنگ میزارم وسط آهنگ گیر کوچیک میکنه آیا رم من تقلبیه
    از رنگ خود رم میشه فهمید تقلبی یا نه.
    باتشکر.
    پاسخ:
    سلام…. معمولا اولین مظنون در این مواقع مموری کارت هست… البته با توجه به قیمتی که شما خریداری کرده اید
    بهترین کار امتحان کردن در یک پی اس پی دیگر است. ببینید در هنگام اجرا از داخل رم بوسیله رایانه هم این صدا شنیده می شود؟

  8. امیررضا
    مارس 21, 2009 در 8:47 ب.ظ.

    سلام آقا حسین میخواستم ببینم شما مطمئن هستین که مموری 16 گیگ رو اسلیم کار میکنه و مشکلی نداره یا اینکه ریسک نکنم و برم 8 بخرم

  9. امیررضا
    مارس 21, 2009 در 8:44 ب.ظ.

    سلا فکر میکم اسم شما باید حسین باشه میخواستم بپرسم آقا حسین آیا شما مطمئن هستین که 16 گیگ رو اسلیم کار میکنه یا ریسک نکنم و 8 بگیرم نظرتونو بگید ممنون میشم

  10. رهام
    ژانویه 28, 2009 در 10:32 ق.ظ.

    سلام به دوستان گلم!!!!!

    من می خوام یه مموری 16 gb بخرم اما انگار قیمت اصلش خیلی گرونه . حالا قیمت تقلبیشو کسی داره؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    خرید تقلبی مموری کارت های با ظرفیت بالا توصیه نمی شود!
    حالا فرض کنیم که نوع تقلبی 78-80 هزار تومان هم کمتر باشد… اگه بعد از خرید خراب شد چی؟ دستتون به جایی بند نیست! هست؟

  11. رضا
    ژانویه 24, 2009 در 1:20 ب.ظ.

    مموری من نوشته ظرفیتش3839MB
    ولی مجیک گیت زده unknown
    حالا اصلیه یا تقلبی؟؟
    پارسال پاییز 50 تومن گرفتم متاسفانه مموری قیمت نکرده بودم
    کسی پارسال پاییز 4مموری گیگی نخریده بوده بگه چند بوده
    پاسخ:
    متاسفانه تقلبی هست…. و با قیمت بالای هم خریداری کرده اید… (البته پارسال گرونتر بود)

  12. mojtaba
    دسامبر 19, 2008 در 6:17 ب.ظ.

    خسته نباشد.من یه رم 4gb گرفتم که از لحاظ ظاهری شبیه رم اصلیه ولی ظرفیتش 3.76 هستش.قیمتش هم خیلی عجیب بود. 28000
    تو بازی هم تا حالا هیچ مشکلی نداشته.حالا تکلیف چیه بالاخره.اصله یا تقلبی؟
    یه چیز دیگه .جلویmagic gateزده unknown
    ولی ظرفیتش 3839 mb هستش
    پاسخ:
    خوب…کاملا از قیمتش مشخصه که تقلبی هست….
    البته تقلبی ها هم مثل هندونه سر بسته می مونه…. خوب و بد داره…. مثلا مال خودم هم تقلبیه… (چون اون موقع اختلاف قسمت اصل و تقلبی زیاد بود) ولی الان خرید مموری کارت های اصل توصیه میشه…

  13. pr-ALI
    دسامبر 12, 2008 در 4:52 ب.ظ.

    ببخشید قیمت بروز مموری 16GIG پی اس پی چنده !

    پاسخ:
    قیمت ها تقریبا به روز هست … (همین یه ماه پیش از نمایشگاه الکامپ قیمت گرفتم) اما برای اطمینان با شماره 88802777 تماس بگیرید…البته با کد 021 (برای خرید مموری کارت اصل و با گارانتی 5 ساله ایران رهجو)

  14. بهزاد ثقفی
    دسامبر 5, 2008 در 1:52 ب.ظ.

    با سلام به دوست گرامی از ارسال این همه اطلاعاتی که شاید کمتر کسی از آنها حتی خود من که زیاد در این وسایل الکترونیکی سونی برای منزلم اطلاعات میگیرم و پرسو جو میکنم داره خیلی خیلی ممنون. واقعا عالیه و امید وارم که باز بتونم در ارتباط با دوربینهای هندی کم یا دیگر واسایل سونی که علاقه زیادی به خرید و داشتن آنها دارم از طرف شما ایمیلی داشته باشم که بتونم به این خوبی راهنمائی بشوم. آرزوی تندرستی و سلامتی شما دوست گرامی را دارم. ضمنا باید بعرض برسانم که کار تقلب سازی یا تقلب فروشی هم کم و بیش در کشورهائیکه من بتازگی سفر کرده ام مثل ایران دیده میشود انگار که اونا هم آب ایران رو خورده باشند در فروش لوازم مثلا الکترونیکی که من زیاد خرید دارم یا همیشه دنبال بدست آوردن اطلاعات جدیدی ازش هستم در چین / تایلند/ مالزی / دبی همین داستانها دیده میشود و درست است که مثلا در مالزی یا تایلند فقط نمایندگی ها میفروشند مارکهای مرغوب را ولی حتی جنس درجه 2 را هم قاطی جنسهایشان به مشتری ها میفروشند. شاید این کارشون فقط برای خارجی ها باشد نمیدونم ولی من خودم شاهد بودم و خرید کردم. البته شدت کمتری نسبت به بازار ایران دارند. هنوز اونقدر قالتاق نشده اند با عرض پوزش.
    پاسخ:
    درود بر جناب بهزاد….
    ظاهرا شما علاقه بسیاری به مارک «سونی» دارید! 😉 فکر کنم تو این زمینه و در مورد خرید محصولات سونی برشیو (کاتولیک) این محصولات راهنمای خوبی در مورد قدرت و امکانات و مقایسه آنها باشد… (متاسفانه تجربه های تو این زمینه ندارم) البته خود شما بهتر از من می دانید که در ایران محصولات صوتی و تصویری سونی با گارانتی شرکت بازرگانی ایران توزیع می شود و …تهیه این محصولات در ایران با این گارانتی مطمئن تر هست….

    در مورد محصولات تقلبی یا درجه 2 هم اگه بخواهیم همین چین را در نظر بگیریم محصولات با 3 تا 4 کیفیت متفاوت تولید می شوند. و سهم ما (متاسفانه به عنوان کشور جهان سومی) بدترین کفیت هست…. شما تجربیات خوبی در مورد سفر باید داشته باشید! جای شما بودم یه وبلاگ می زدم و خاطره هامو می نوشتم…. 🙂
    موفق و شاد باشید…. (این نوشته رو به ای میل شما هم ارسال می کنم)

  15. احمد
    نوامبر 21, 2008 در 7:52 ق.ظ.

    سلام
    آقا ما مخلص افراد اطلاع رسان در زمینه گوشی هستیم
    غلامتم به مولا

  16. نوامبر 1, 2008 در 3:02 ب.ظ.

    مرصي از مطالب مفيد و خوبتون يك سوال داشتم اونم اين بود كه كدوم روش اجراي بازي روي پ اس پي بهتره يا كمتر به دستگاه فشار مياد : اجراي بازي از روي UMD يا اجراي بازي از روي مموري استيك
    پاسخ:
    سلام….. و کاملا مشخصه که روش دوم

    اجراي بازي از روي مموري استيك

  17. mahmood
    سپتامبر 2, 2008 در 6:15 ب.ظ.

    فرموده بوديد:
    در محیط XMB (منوی اصلی پی اس پی) دکمه مثلث را بزنید. و گزینه Infomation را انتخاب کنید. در مقابل Magic Gate چه می بینید ! Unknown ناشناخته (تقلبی) یا Support پشتیبانی (اصل)

    در صورت نوشته شدن ساپورت حتما و حتما اصل است؟
    با سپاس فراوان

  18. ژوئیه 26, 2008 در 9:50 ب.ظ.

    خوب جناب سیامک خرید مموری استیک تقلبی این مشکلات رو هم داره!
    خدا رو شکر مال من اویل تقلبی بود که بعدا اونو تعویض کردم 🙂

  19. سیامک
    ژوئیه 26, 2008 در 2:32 ب.ظ.

    من یک رم تقلبی دارم متاسفانه دیوانه کنندس بعضی از بازی ها بعد از انتقال به رم هنگ میکنن و با عث ری استارت psp میشن ….

    شما هم از این نوع مشکلات دارین ؟

  20. viking
    ژوئیه 17, 2008 در 6:51 ب.ظ.

    ببخشید قیمت رم 16G اصل چنده؟

  21. hm
    ژوئیه 14, 2008 در 12:15 ب.ظ.

    ایا قیمت های ذکر شده به ریال است یا به تومان؟
    با تشکر

  22. محمد رضا
    جون 16, 2008 در 12:41 ب.ظ.

    بله.اما الان می خوام رم 16یا8بگیرم شما کدوم را توصیه می کنید؟

  23. محمد رضا
    جون 14, 2008 در 3:07 ب.ظ.

    خیلی خوب وکامل بود اما من رم 2گیگ اصل به فروشنده گفتم بده و او پول رم 2اصل را گرفت ولی تقلبی داد.

    پاسخ:
    همیشه همین طور بوده… احتمالا شما راهنمایی رو بعد از خرید خوندی

  24. محمد رضا
    جون 14, 2008 در 3:03 ب.ظ.

    خیلی خوب بود ولی رم 16گیگ آمده و الان قرار رم 32گیگ بیاد که ان هم تا چند ماه دیگه تو بازار هست.

  25. mehrdad
    جون 12, 2008 در 8:37 ق.ظ.

    thank you very much

  26. امین
    جون 3, 2008 در 4:38 ق.ظ.

    mr30 az etelaaati ke be man dadin

  27. مِی 2, 2008 در 4:18 ب.ظ.

    چه گرون !
    مطلب خوبی بود
    مرسی

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه